Wentylatory załączają się po wyłączeniu auta Skoda Octavia 2

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • funuman
    Classic
    • 2013
    • 1

    Wentylatory załączają się po wyłączeniu auta Skoda Octavia 2

    Ja byłem w ASO 5x (pięć razy) z ubywającym płynem. Teaoretycznie nic nie cieknie (sucho pod autem), próba ciśnieniowa wypadła OK, a płyn jak ubywał tak ubywa.
  • kajzersoze
    Classic
    • 2011
    • 7

    #2
    Wentylatory załączają się po wyłączeniu auta Skoda Octavia 2

    Witam wszystkich,

    Mam Skodę Octavię 2 rocznik 2004 Climatronic, 1.9 PD-TDI 8V turbo, (DPF*) diesel 77 kW (105 PS), Engine codes possible: BJB, BKC, BLS, BXE zgodnie z zdekodowanym VINEM, plus dokładka WEBASTO. Od paru dnia zauważyłem że wentylatory załączają się same po wyłączeniu zapłonu i kręcą na maksymalnych obrotach aż do wyczerpania aku ;/ po przeszperaniu forum znalazłem kilka podpowiedzi które dzisiaj sprawdziłem:
    1. Odpinałem czujniki, 2 wody (na wejściu w chłodnice i przy silniku), czujnik zewnętrznej temperatury, czujniki na klimatyzacji, wiązkę która idzie do WEBASTO,
    Za każdym razem robiłem na odpiętym czujniku robiłem test - niestety wentylatory załączały się.
    2. Podłączyłem "urządzenie do sczytywania błędów w samochodach z wtyczką typu ODB2" nic nie wykazało - czy VAG może być bardziej dokładny i coś znaleźć????
    3. Jedyne czego nie mogłem znaleźć to "sterownik wentylatorów" ??podobno jest pod AKU?? i jak spogląda się spod auta w tamtym kierunku nic nie widać, ma ktoś jakiś schemat, foty itp??

    Z góry dziękuję za wszelkie uwagi i podpowiedzi.

    Pozdrawiam.
    Tomek.

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Brak czynnika w ukłazie klimatyzacji, wilgoć w bezpiecznikach pod maską, itp.itd. Czym czytasz błedy i w jakich systemach ?
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • kajzersoze
        Classic
        • 2011
        • 7

        #4
        Bezpieczniki przeglądałem wydają się suche, poza tym wcześniej nie miałem podobnych problemów,
        Co do czynnika? czy jego brak może powodować włączanie się wentylatorów na niewłączonym samochodzie???
        Urządzenie typu "No name" ciężko mi coś powiedzieć na jego temat bo widziałem je chwile u znajomego znajomego który twierdził że jemu pomogło, u mnie nie wykryło żadnych błędów.
        Co jeszcze powinienem sprawdzić zanim polegnę i pójdę do elektryka?

        Pozdrawiam,

        [ Dodano: Sro 27 Lut, 13 11:43 ]
        Witam ponownie,

        Dzisiaj podpiąłem komputer za pomocą OBD 2 , korzystałem z Polski VAG 4.9 uzyskałem następujące kody błędów:
        Odczyty z modułu silnik:
        18080 Wentylator chłodnicy pierwszy bieg - przerwa
        zbyt duża oporność - BŁĄD SPORADYCZNY
        18062 Tablica przyrządów - zapamiętane błędy
        zbyt duża oporność - BŁĄD SPORADYCZNY
        18617 Nie znany kod błędu
        zbyt duża oporność - BŁĄD SPORADYCZNY
        16502 Czujnik temperatury silnika wysokie napięcie
        - BŁĄD SPORADYCZNY

        Jakieś sugestie?

        Pozdrawiam,

        [ Dodano: Sro 27 Lut, 13 12:05 ]
        Zaktualizowane kody będów:
        silnik:
        18080 Wentylator chłodnicy pierwszy bieg - przerwa
        zbyt duża oporność - BŁĄD SPORADYCZNY --
        Wentylator chłodzenia silnika, szybkość I -
        otwarty obwód, zwarcie do masy, przewody

        18062 Tablica przyrządów - zapamiętane błędy
        zbyt duża oporność - BŁĄD SPORADYCZNY
        Moduł panela instrumentów - złe funkcjonowanie >
        patrz kody temp.silnika i poziomu oleju

        18617 Nie znany kod błędu
        zbyt duża oporność - BŁĄD SPORADYCZNY

        16502 Czujnik temperatury silnika wysokie napięcie
        - BŁĄD SPORADYCZNY
        Czujnik temperatury płynu chłodzącego ECT- wysokie napięcie

        Komentarz

        • kecaj
          RS
          • 2009
          • 1511
          • Superb II (3T4)

          #5
          kajzersoze, wygląda na zwarcie w instalacji na przewodzie od czujnika temperatury przy chłodnicy.
          Jak wyciągnąłeś wtyczkę i wentylator nadal chodził to ma zwarcie.
          Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

          Komentarz

          • kajzersoze
            Classic
            • 2011
            • 7

            #6
            Też obstawiałem zwarcie ewentualnie sterownik wentylatorów, ale nie mogę go znaleźć.

            Zauważyłem przerwaną wiązkę na czujniku na zdjęciu, kiedy chciałem ją odizolować przerwał się kabel;/ najgorsze jest że nawet po tym wentylatory włączały się.
            Czy możliwe że po dopięciu czujki (na zdjęciu) wentylatory załączają się?

            Pozdrawiam.
            Załączone pliki

            Komentarz

            • kecaj
              RS
              • 2009
              • 1511
              • Superb II (3T4)

              #7
              kajzersoze, W VAG masz możliwośc wykonania testu wentylatorów jeden jest w silniku a drugi w klimatyzacji
              Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

              Komentarz

              • kajzersoze
                Classic
                • 2011
                • 7

                #8
                Przerwana wiązka jest od czujnika temperatury paliwa, po oderwaniu kabla robiłem odczyt błędów i wszyło że:
                16567 Czujnik temperatury paliwa A wysokie napięcie
                zbyt duża oporność
                Czy zerwana wiązka na tym czujniku może powodować samoczynne włączanie się wentylatorów po wyłączeniu zapłonu.
                Pozdrawiam.

                Ciekawe jest że po zresetowaniu błędów interfejsem nie wyskakują już pozostałe komunikaty w PLVAGU tylko jeden błąd -- 16567 Czujnik temperatury paliwa A wysokie napięcie zbyt duża oporność.

                Komentarz

                • kecaj
                  RS
                  • 2009
                  • 1511
                  • Superb II (3T4)

                  #9
                  kajzersoze, musisz obejrzeć główną wiązkę silnika i wszystkie wtyczki czy nie gniją w środku - zwarcie w instalacji.
                  Możesz jeszcze zobaczyć do przekaźników wentylatora czy nie zgrzały się styki.
                  Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                  Komentarz

                  • kolko
                    Classic
                    • 2009
                    • 22

                    #10
                    Sprawdź wszystkie bezpieczniki w samochodzie te co mas przy drzwiach kierowcy. Kiedyś miałem spalony jakis (wogóle nie połączony że tak powiem z wentylatorami czy klima) i wentylatory wchodziły w stan awaryjny dając podobno objawy.

                    Komentarz

                    • kajzersoze
                      Classic
                      • 2011
                      • 7

                      #11
                      Bezpieczniki w porządku, czujniki i wiązki sprawdzone, sprawdzam VCDS i Polskim Vagiem po naprawie przerwanej wiązki nie ma błędów na silniku, niestety nie mogę sprawdzić klimy,
                      nie mogę znaleźć przekaźnika/sterownika wentylatora.
                      Silnik 1,9 TDI BJB.

                      Komentarz

                      • kecaj
                        RS
                        • 2009
                        • 1511
                        • Superb II (3T4)

                        #12
                        Zobacz sterownik.
                        Jest on umieszczony pod akumulatorem o ile się nie mylę.
                        Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                        Komentarz

                        • kolko
                          Classic
                          • 2009
                          • 22

                          #13
                          Dokładnie sterownik wentylatorów jest po akumulatorem.

                          Komentarz

                          • kajzersoze
                            Classic
                            • 2011
                            • 7

                            #14
                            Niełatwo się tam dostać,
                            Już nawet nie będę próbował,
                            Dzisiaj auto odmówiło posłuszeństwa,
                            Podczas jazdy zapaliła się kontrolka aku i auto zgasło,
                            Nie chciało odpalić,
                            Holowanko a elektryk stwierdził że niezbyt wie o co chodzi ale może to być zwarcie i trzeba kopać,
                            VAG pokazał błędy na czujnike temperatury paliwa i chłodziwa.

                            Komentarz

                            • nobse
                              Classic
                              • 2015
                              • 1

                              #15
                              Miałem tak w VWt5 19tdi,podczas demontażu zderzaka urwałem kabel od czujnika temperatury zewnętrznej-po jego ponownym przylutowaniu wszystko wróciło do normy.

                              Komentarz

                              • kowal 2002
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 5161

                                #16
                                Przeniesione z innego tematu...


                                Zamieszczone przez grove82
                                Witam serdecznie. Mam poważny problem jak w temacie. Dopowiem iż problem powstał wraz z odejściem mrozów. wstaje rano a tu ako rozładowane, tylko wentylator ten duży pracował resztkami sił. Dodam, że na zapłonie i w czasie jazdy wentylator nie pracuje, dopiero gdy zgaszę silnik (bez zapłonu) wentylator włącza się na pełne obroty, Hamuje, pełne obroty, hamuje, itd. aż do rozładowania ako. Jeśli chodzi o kod silnika jest to BJB 1,9 TDI 105KM, Skoda Octavia II 2005r. z Climatronic. Z góry dziękuję za pomoc.

                                Najlepiej byłoby podpiąć VCDS-a i zobaczyć jakie są błędy i jakie temperatury pokazuje czujnik na chłodnicy. Ewentualnie musiałbyś zobaczyć czy masz sterownik wentylatorów zintegrowany w dużym wentylatorze, czy schowany pod skrzynką bezpieczników i tam patrzeć czy nie ma jakiś widocznych objawów uszkodzenia przewodów czy korozji ( zielony nalot na przewodach/wtyczkach ).

                                [ Dodano: Pią 18 Mar, 16 17:48 ]
                                Przeniesione z innego tematu...


                                Zamieszczone przez czmiel72
                                Witam
                                Mam taki problem:
                                Pewnego razu wsiadam rano do samochodu i niestety klops. Padła bateria. Okazało się że przez wentylatory na chłodnicy. Włączają się jakieś 15 minut po zgaszeniu silnika i działają do padu baterii. Jak przekręcę kluczyk po chwili przestają działać. Mam wrażenie że tuż po włączeniu się klimy. Ostatnio przejechałem się 300 km i problem na jakiś miesiąc zniknął. Pojawił się jednak ponownie. Przekręcam kluczyk i cisza. Zamykam auto i po chwili znowu się włączają. Zauważyłem że czujnik na rurze chłodnicy (to chyba włącznik wentylatora ) jest chyba nieco wilgotny. Był suchy. I rurka izolacyjna nie zasłania otworów na kabelki. Czy to może być wilgoć tym miejscu? Chyba problem pojawia się właśnie przy mokrej pogodzie. Tak to wygląda. Czy ktoś może coś podobnego miał? Przymierzam się do wymiany tego czujnika, wysuszeniu wszystkiego tam i osłonięcia kabelków. Postanowiłem jednak napisać i zapytać . Będę wdzięczny za pomoc.

                                Zamieszczone przez LUKI
                                masz gdzieś przebicia i tyle
                                generalnie sam znalazłeś przyczynę

                                z ciekawostek podepnij vcds i sprawdź czy coś wywali

                                Zamieszczone przez czmiel72
                                Wymienilem czujnik i nic... Bez zmian. Wieje po 10 - 15 minutach od wyłączenia zapłonu. Pomocy!

                                Prawdopodobnie masz problem ze sterownikiem wentylatorów. Niestety jest on wbudowany w duży wiatrak i w zasadzie jest nienaprawialny ( do wymiany razem z wentylatorem ) .
                                Na początek możesz sprawdzić czy zielony cienki przewód idący do wentylatorów nie jest gdzieś przerwany/przetarty itp. Jak nic nie znajdziesz to do sprawdzenia masz dwa napięcia na 4-ro pinowej wtyczce od wentylatora ( na uchwycie przy chłodnicy ):

                                Na pinie 2 wtyczki ( cienki przewód niebieski z czerwonym paskiem ) - w momencie wyłączenia zapłonu powinno ginąć 12V. Podłącz miernik na przekręconym kluczyku, sprawdź, czy jest 12V, potem wyłącz stacyjkę - sprawdź czy zniknęło i czekaj ( te 10-15 min ) aż same ruszą wentylatory - w tym momencie nadal nie powinno być napięcia na tym pinie.

                                Na pinie 1 wtyczki (cienki przewód zielony ) napięcie może "pływać" w czasie normalnej pracy wentylatorów ( tym przewodem dochodzi bezstopniowe sterowanie z ECU silnika ). Jednak po wyłączeniu kluczyka ( gdy wentylatory się zatrzymają ) powinno się ustabilizować na jakimś poziomie. Podłącz tam miernik, poczekaj, aż po tych 10-15 min włączą się wentylatory i sprawdź czy nie było skoku napięcia. Jeśli nie było a wentylatory ruszyły - na 100% uszkodzony sterownik.
                                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                Komentarz

                                Pracuję...